Szeretettel köszöntünk!

„Hányan ismerik igazán a magyar szókincs gazdagságát, s tudnak élni beszédünkben-írásunkban nyelvünk gazdag kifejezési, finom árnyalási lehetőségeivel? Bizony még a legjobbak, a nyelvi szempontból legműveltebbek is állandó tanulásra, a magyar nyelv múltjának, jelenének minél alaposabb megismerésére, a jó példák, legjobb íróink nyelvének állandó tanulmányozására szorulnak, hogy ösztönös, ingatag „nyelvérzék”-en alapuló nyelvhasználatuk és ítéletük a nyelv igaz megismerésére épített nyelvi tudásra támaszkodhasson… Tanuljunk tehát, hogy világosan meg tudjuk mondani, mit akarunk, hogy jobban, pontosabban, szebben tudjuk kifejezésre juttatni gondolatainkat, érzéseinket. Ha elhanyagoljuk, maholnap nagy íróink, költőink nyelvét sem értjük meg. S ezzel létünk jogát játsszuk el.” (Kodály Zoltán)


 

012345678

Ki felelős a magyar nyelvért?

 


Tanulmány a magyar nyelv oktatásáról

Bevezető
Ha így általában tesszük föl a kérdést, akkor az ösztönszerű válasz: "Mindannyian". De ha azt kérdezzük, hogy ki felelős az iskolában a magyar nyelvért, akkor a legtöbben gépiesen rávágnák: "A magyartanár". Azon gondolatomat szeretném körüljárni és alátámasztani a következőkben, hogy a magyar nyelvért minden tanár felelős és e közös feladat teljesítésében a magyartanárnak más, de nem szükségszerűen nagyobb a szerepe.

Módosítás dátuma: 2012. március 03. szombat, 14:23
Bővebben...
 

Milyen várat védünk?

 


Dr. Molnos Angéla hozzászólása a "Magyarok Világszövetsége 
Anyaországi Régiója" Debrecenben 1998. október 24-én, szombaton "Erős várunk az anyanyelv" címmel megrendezett tanácskozásán.

 

Módosítás dátuma: 2012. március 03. szombat, 14:20
Bővebben...
 
 

Látogatók

Oldalainkat 1 vendég böngészi